onsdag 25 mars 2009

Vad är det här för sida?
Jag ville skapa en blogg för alla som intresserar sig för damfotbollen i Norrköping. På den kan man - oavsett klubb eller division - blogga om vad som händer inom den lokala damfotbollen.

För att kunna blogga så anmäler man sig till mig genom att maila till bosse.nilsson@telia.com och registreras som bloggare. På det sättet slipper vi helt anonyma påhopp och får läsa inlägg från folk som står för vad de skriver. Vi kan bli som mest 100 skribenter. Vågar Du vara med?

Det går att skriva under pseudonym, men jag som håller i sidan måste ändå veta vem Du är. Jag lovar att hemlighålla Din identitet så länge Du inte gör fula personangrepp eller på andra sätt gör grova övertramp.

Den som ändå vill vara helt okänd har ju fortfarande möjligheten att lämna en kommentar till inläggen.

Varför behövs sidan??
Alla klubbar har sina hemsidor, men visst tar det tid att gå igenom alla för att se vad som sägs. Här kan både stora och små klubbars spelare och supportrar vädra sina tankar och åsikter. Kanske ett grattis till ett annat lag eller tips på annorlunda träningsmetoder. Kort sagt, det är en mötesplats för alla som gillar damfotbollen i Norrköping. Sidan blir ju förstås precis vad ni som skriver gör den till!

Och vem är då stollen som har hittat på det här???
Ja några känner mig som Bosse Buss. Jag har en egen blogg http://bossebuss.blogspot.com/ som tyvärr inte uppdaterats på ett bra tag.
Jag har två döttrar som tidigare spelat i Kuddby IF och även i Saltängens BK. Under ca 11 (eller blev det 12?) år skjutsade jag omkring på Saltängens damlag under alla bortamatcher, och det är där som intresset för damfotbollen vaknat.
Numera är det IFK Norrrköping DFK som ligger mig närmast om hjärtat, men givetvis ligger all damfotboll i Norrköpingsområdet i blickfånget.

Inga kommentarer: