lördag 15 augusti 2009

En ny härlig seger på Nya Parken.

IFK Norrköping tog emot Husqvarna FF under en härlig augustisol på Parken och vann med 5-1 (2-0 i halvtid). Spelmässigt hade vi säkert mer att önska av IFK, det blev en och annan miss i både anfall och försvar. Men vad tusan - vinsten var ändå ganska solklar.

Målskyttar:
Lina Pegler 1-0, 7 min
Emma Lennartsson 2-0, 33 min
Sofie Wikström 3-0, 53 min
Sofie Wikström 4-0, 60 min
Sandra Karlsson 5-0, 63 min

Sara Linder, Husqvarna lyckades reducera till 5 - 1 i 65:e minuten.

Grattis Sofie som i sin premiärmatch för IFK lyckades peta in två mål!
Funderar också lite på om inte damlaget skulle kunna göra en egen inspelning av "Härliga IFK", det vore väl fräscht?
Publiksiffran stannade på 83 pers. Var håller ni hus alla supportrar???

Inga kommentarer: