lördag 21 november 2009

Alltransport Cup

Så har man avverkat lördagen på Alltransport Cup, Stadium Arena. Lite besviken blev jag allt på B-hallen där de första matcherna spelades. Som åskådare fick vi trängas stående på en smal remsa utmed ena långsidan. Det blev lite svårt att få in alla intresserade. På eftermiddagen spelades dock de flesta matcherna i A-hallen och där var det gott om plats. Personligen valde jag främst att följa lagen i grupp 9. IFK Norrköping DFK spelade ju sig galant igenom grundspelet utan några större problem. Kuddby IF hade det motigt värre. Norrköping City DFF imponerade faktiskt på mig och var väl det lag i gruppen som gav IFK mest motstånd. Resultaten lär väl dyka upp förr eller senare på andra håll, prova på SAIS sida om cupen. I grupp 11 var Lindö FF betydligt bättre än jag förväntat mig. Eneby hade nog räknat med en enkel match, men inte då! Målvakten i Lindö (som enligt vad jag förstod var en forward) gjorde en kanonmatch. Någon som vet namnet? I morgon blir det slutspel.
Kul som vanligt är det ju att man i sådana här sammanhang får tillfälle att träffa många kända ansikten inom damfotbollen. Tränare, spelare och supportrar. Något scoop dök inte upp men en del frågor dök upp då och då. Hur går det med samarbetsavtalet och IFK? Får Saltis ihop ett div5-lag? Blir det något nytt försök med en pubträff för oss som gillar damfotboll? Och vem är det som ligger bakom Fotbollsdamer?
Svaren dyker kanske upp här eller på någon annan blogg skulle jag tro.
Nu lämnar jag fotbollen för idag och ägnar lördagskvällen åt TV:n. Fortsatt trevlig helg vänner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Målvakten i Lindö heter Vickan Wessman och är utespelare igentligen. Men hon har tyvärr lagt skorna på hyllan och ställde upp bara för att hon är så snäll :)

Bosse sa...

Men så be då henne vara "snäll" oftare! Hon var helt grym i målet idag, och det kan fler än jag intyga. Och inte är hon väl så gammal heller?
Vill hon så har hon nog en lång lyckosam målvaktskarriär framför sig. Och om inte Lindö insett hennes storhet så tror jag säkert att Saltängen välkomnar henne med öppen famn!